قوانین زنجیره تامین
در گذشته بدلایل مختلف از جمله عدم گسترش و تکامل دانش کسب و کار ، همچنین نداشتن امکانات فعلی دنیای مجازی ، بهناچار گردش اطلاعات ، محصولات و تبادلات مالی در کسب و کارها بصورت خطی طراحی می گردید، یعنی اطلاعات از تامین کننده به تولید کننده و از فروشنده به مشتری جریان مییافت و موجبات کندی کار و بالا رفتن هزینه ها را فراهم می آورد .
حال آنکه در رویکردهای نوین و تعریف گردش اطلاعات بصورت شبکهای برای زنجیره تامین کنندگان این تعاملات و روابط بین تامین کنندگان ، فروشنده ها و مشتریان آسان تر شده و در سایه این ترقی و دانش ، امکان مدیریت هزینها و زمان بسیار موثرتر گردیده است .
ما در مرکز اچ پی ساپورت می کوشیم ، تا گردش اطلاعات مدیریت شده و با استفاده از فن آوریهای نوین ، شبکه زنجیره تامین را بگونه ای اجرایی نماییم که ، زمان ارائه محصولات را در بازار کاهش دهد ، موجودی انبارها را به حداقل برساند و هزینه های توزیع و پخش را به بهترین شکل ممکن مدیریت نموده و کاهش دهد .
طبعاً تحقق این مهم نیاز به زمان داشته و به همکاری تامین کنندگان محترم وابستگی مستقیم دارد بنابراین انتظار آن میرود تا مقررات و ضوابط مشروحه زیر از سوی همه افراد ذیربط رعایت گردد.
1- تامینکننده به اصالت و صحت تمامی اطلاعات و اسناد ارائه شده اقرار مینماید ، و هرگونه مسئولیت ناشی از اطلاعات نادرست از جمله در مورد مشخصات شخصی و حرفهای، مشخصات كالا، مجوزهای قانونی و اعتبار آنها را در مقابل اچ پی ساپورت ، خریداران محصول و اشخاص ثالث را میپذیرد.
2- تامین کننده موظف است هرگونه تغییری که در مورد مشخصات اعلامی خود با کالای عرضه شده و اعتبار مجوزهای مربوطه را در اسرع وقت به وبسات فروشگاهی اچ پی ساپورت اعلام نمايد.
3- تامین کننده متعهد است تا هرگز از اطلاعات خریداران و مشتریان و یا سایر تامین کنندگان برای ارسال پیام های تبلیغی، به هیچ عنوان استفاده ننماید .
4- تامین کننده ملزم به رعایت حریم خصوصی مشتریان و سایر تامین کنندگان میباشد.
5- تامین کننده هر گونه خسارات ناشی از عیب محصول را میپذیرد. مرکز اچ پی ساپورت در این خصوص هیچ مسئولیتی نداشته و تامین کننده متعهد به باز پرداخت هرگونه خسارت احتمالی به مشتریان و سایر اشخاص ذیریط مي باشد.
6- چنانچه مبادله کالا و فروش به مشتری در بستر مبادله الکترونیکی انجام گردد ، تامین کننده موظف است حق انصراف را برای خریداران در نظر بگیرد به نحوی که در اجرای قانون تجارت الکترونیکی ، مصرف كنندگان تنها هزينههای تحميلي از بابت ارسال و یا بازپس فرستادن كالا می باشد ، بر این اساس، به محض انصراف مشتری از خرید و به شرط اینکه محصول کاملا سالم و بصورت اولیه باشد ، تأمين كننده متعهد است بدون مطالبه هيچگونه وجهي و یا جریمه ای عين مبلغ دريافتي را در اسرع وقت (با کسر هزینه های عودت کالا) به مصرف كننده مسترد نمايد.
7- تامین کننده موافقت می نماید که فروشگاه اچ پی ساپورت بتواند برای مراجع قانونی ، مشتریان و یا اشخاص حقیقی و حقوقی ، امکان دسترسی به اطلاعات تامین کننده را باستثنای مواردی که تامین کننده صریحاَ به عنوان حریم خصوصی یا محرمانه بر اساس ضوابط مرکز ذکر نموده باشد، را فراهم نماید.
8- تامین کنندگان متعهد میشوند کلیه مقررات قانونی از جمله مقررات جاری مملکتی ، صنفی ، بهداشتی و امنیتی را رعایت نموده و مسئولیت هرگونه نقض مقررات مزبور را میپذیرند.
9- تامینکننده لازم است در مواردی که نحوه عرضه، تحویل، تسلیم، تعیین قیمت و سایر شرایط مربوط به کالای خاصی متفاوت از شرایط عمومی مربوط به سایر کالاها است، شرایط خاص مزبور را به هنگام معرفی کالا به مرکز اچ پی ساپورت اعلام نماید؛ در غیر این صورت از منظر خریدار و فروشگاه اچ پی ساپورت، کالای مزبور نیز مشمول شرایط عمومی مربوط به سایر کالاها میباشد.
10- تامین کنندگان موافقت می نمایند در صورت بروز مشکل و اختلاف، قبل از پیگیری ها قانونی مراتب ابتدا به صورت گفت و گو، مکاتبه و انتخاب میانجی مرضی الاطرفین حل اختلاف موضوعات را بررسی و رفع نمایند.