تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/5/11

مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه

مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی در در شبکه قرار دارد

 

بررسی و رفع خطای شماره ۱۲ در پرینتر hp

 

در این مقاله سعی داریم تابع بررسی و حل مشکل برقراری ارتباط با اسکنر hp تحت شبکه در پرینترهای چندکاره hp بپردازیم این مشکل با عنوان Network Scanner Connection Error بر روی صفحه نمایش پرینتر hp و یا مانیتور قابل مشاهده بوده و ویژه پرینترهای چند کاره اچ پی که روی سیستم عامل ویندوز به کار گرفته می شوند روی میدهد

 

به واسطه ی ارور Network Scanner Connection Error در حقیقت پرینتر نمی تواند با اسکنر قرار گرفته بر روی پرینتر چندکاره hp ارتباط برقرار کنید یا ماژول اسکنر روی پرینتر چند کاره اچ پی دچار مشکل فنی شده است همچنین میتوان گفت که ارتباط پرینتر با اسکنر قطع شده است لذا این خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه یا مانیتور شما نمایش داده خواهد شد:

 

• Network Scanner Connection Error

• An error occurred communicating with the scanning device

• An error occurred while communicating with the HP imaging device

• Computer not found

• No Computer Detected

• Scan to computer is currently unavailable

• Scan to computer no longer activated

• Scan Unsuccessful

• Scanner not found

• Scanner Unreachable

• The scanner could not be initialized

 

تلفن نمایندگی hp

 

راه ها و روش های اطلاعاتی برای بررسی و در صورت امکان حل مشکل خطای عدم برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه یا Network Scanner Connection Error وجود دارد که در زیر به بررسی و توضیح آنها می پردازیم

 

 

مرحله اول : اطمینان از امکان پرینت توسط پرینتر چند کاره اچ پی

توسط این مرحله در حقیقت متوجه می شوید که آیا مشکل در برقراری ارتباط صرفاً با اسکنر hp است یا کلا ارتباط با دستگاه مورد نظر که یک پرینتر چندکاره می باشد دچار مشکل شده است

 

◄ برای پرینتر یک دستور چاپ ارسال کرده و منتظر بمانید تا عملیات پرینت تکمیل شود

 

◄ چنانچه با خطای عدم برقراری ارتباط با پرینتر مواجه شدید متناسب با نوع ارتباط کامپیوتر و پرینتر به رفع خطای ارتباطی به پرداز زیرا به احتمال زیاد مشکل برقراری ارتباط با اسکنر hp تحت شبکه نیز به دلیل نوع ارتباط خراب با پرینتر چرا که موفق به در حال نمایش است

 

◄ چنانچه موفق به چاپ متن یا تصاویر ارسال شده برای پرینتر اچ پی شدید لازم است تا به مرحله بعد رفته تا در خصوص رفع مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اقدام کنید

 

 

مرحله دوم : ری استارت کردن دستگاه و بررسی درایورها

با ریستارت کردن پرینتر hp و همچنین دستگاه کامپیوتر خود میتوانید ارتباط میان پرینتر و کامپیوتر را مجدداً به صورت اتوماتیک برقرار کنید چنانچه این ارتباط از نظر فنی و سخت افزاری دچار مشکل نشده باشد قاعدتاً با انجام مراحل زیر باید مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه برطرف شد

 

1- پرینتر را خاموش کنید

2- مطمئن شوید که کابل برق متصل شده به پرینتر مستقیماً از پریز برق روی دیوار گرفته شده باشد و برای این آزمایش از این سیار و یا چند راهی برق استفاده نکنید

3- همه نرم افزارهای در حال اجرا روی کامپیوتر خود را خارج کرده و اقدام به خاموش کردن کامپیوتر کنید

4- پرینتر اچ پی را روشن کنید

5- کامپیوتر را روشن کنید

6- پس از اینکه  کامپیوتر به صورت کامل بالا آمد دنبال نام پرینتر خود گشته و روی آن کلیک کنید

 

◄ اگر نرم افزار HP Printer Assistant باز شد روی گزینه Scan a Document or Photo و یا Manage Scan to Computer کلیک کرده و مطمئن شوید که Automatically start Scan to Computer when I log on to Windows را انتخاب کرده باشید

 

◄ اگر نرم افزار HP Solution Center باز شد روی گزینه‌ی Scan Settings کلیک کرده تا وضعیت ارتباط میان کامپیوتر و اسکنر hp را مورد بررسی قرار دهید

 

◄ اگر هیچ نرم افزاری باز نشد لازم است تا درایورهای مربوط به اسکنر یا پیرینتر چند ساله خود را مجددا نصب کنید برای این کار می‌توانید به وب سایت hp مراجعه کرده تا آخرین نسخه درایور و یا فایل راه انداز مربوط به پرینتر خود را از سایت اچ پی دانلود کنید

 

7- برای اطمینان از ارتباط کامپیوتر با اسکنر hp یک تصویر را بر روی شیشه اسکنر قرار داده اقدام به اسکن آن کنید

 

اگر همچنان با مشکل  و خطای عدم برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه مواجه شدید به مرحله بعد بروید

 

تلفن نمایندگی hp

 

مرحله سوم : شرایط و وضعیت ارتباط را بررسی کنید

در این مرحله با انجام چند راهکار ساده مطمئن شوید که سیستم شبکه کابلی و یا بی سیم به درستی کار میکند و پرینتر چند کاره اچ پی می تواند از طریق کابل شبکه و یا ارتباط وای فای اسناد و فایل های اسکن شده را به کامپیوتر ارسال کنیم

 

1 مطمئن شوید که پرینتر به شبکه مرتبط  باشد

شرایط ارتباط بی سیم : وی ای پی مدل hp وارد بخش Wireless network یا Settings شده و مطمئن شوید که روش ارتباط بی سیم فعال باشد همچنین می توانید از روشن شدن چراغ وایرلس یا WIFi بر روی دستگاه به این قضیه پی برد

 

شرایط ارتباط کابلی : مطمئن شوید که پرینتر از طریق کابل شبکه به شبکه داخلی متصل بوده و چراغ های قرار گرفته شده در کنار درگاه ورودی کابل شبکه بر روی پرینتر روشن باشد در این حالت چراغ سبز باید به صورت مداوم روشن بوده و چراغ نارنجی رنگ مکرر روشن و خاموش شود

 

مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه

 

2- بسیاری از روترها و یا وایرلس اکسس پوینت ها از هر دو باند فرکانسی 2.4 GHz و 5.0 GHz پشتیبانی می کنند اما همواره همه پرینترهای hp دارای قابلیت پشتیبانی از این دو فرکانس به صورت همزمان نیستند بنابراین مطمئن شوید که فرکانس 2.4 GHz  بر روی روتر و یا دستگاه Wifi فعال بوده و همچنین امکان مشاهده نام شبکه بی سیم وجود داشته و شبکه بصورت مخفی نباشد

 

3- می‌توانید با قرار دادن موس روی آیفون ارتباطی بی سیم در کامپیوتر خود نام شبکه وایرلس را مشاهده کنید

نکته مهم اگر از VPN  و یا شبکه های مجازی خصوصی استفاده می نمایید لازم است ارتباط VPN را قطع کنید

 

مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه

 

◄ اگر نام نام شبکه وایرلس نمایش داده شده با آنچه پرینتر به شما نشان می‌دهد متفاوت است حتماً ارتباط با بررسی کرده و هر دو دستگاه را به یک شبکه بیسیم واحد مرتبط کنید

 

 ◄ چنانچه سیگنال دریافتی از سیستم وای فای برای کامپیوتر و یا پرینتر به اندازه کافی قوی نیست لازم است تا دستگاه ها را به اکسس پوینت و یا مودم وایرلس نزدیکتر کنید

 

◄ اگر ارتباط با شبکه بی سیم به درستی صورت نمی‌گیرد لازم است مراتب برقراری ارتباط با آن را به درستی مورد بررسی قرار داده و سعی کنید تا ارتباط به درستی صورت پذیرد

 

◄ اگر به جای آیفون شبکه های وایرلس بر روی کامپیوتر خود تصویر هواپیما را مشاهده کردیم در حقیقت درگاه ارتباط وایرلس یا بی سیم در روی کامپیوتر شما خاموش بوده و امکان برقراری ارتباط وجود ندارد بنابراین با کلیک کردن بر روی آن گزینه ای را غیر فعال کرده و مجددا کامپیوتر را به شبکه بی سیم متصل کنید

 

مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه

 

توجه داشته باشید که در این مرحله حتما شبکه ای را انتخاب کنید که پیرینتر به صورت وایرلس به آن متصل است

 

4- اقدام به اسکن یک فایل یا تصویر کنید

 

چنانچه همچنان با خطای عدم امکان برقراری ارتباط با اسکنر hp در شبکه های بی سیم یا کابل ای مواجه می شوید به مرحله بعد بروید

 

مرحله چهارم : استفاده از نرم افزار Print and Scan Doctor


 

شرکت اچ پی از نرم افزاری با عنوان Print and Scan Doctor رونمایی کرده است که میتواند بصورت اتوماتیک مشکلات و خطاهای به وجود آمده توسط پرینتر و اسکنر اچ پی را بررسی نموده و نوع خطا را با ارائه راهکار مناسب در خصوص برطرف کردن آن نمایش می دهد

◄ اگر میخواهید در خصوص نرم‌افزار Print and Scan Doctor اطلاعات بیشتر و دقیق تری به دست آورید می توانید مقاله مطرح شده با عنوان رفع مشکلات پرینتر را مطالعه نمایید


 

پس از اجرای نرم افزار Print and Scan Doctor روی گزینه Fix Scanning کلیک کرده تا مشکلات و خطاهای دستگاه به صورت اتوماتیک بررسی است

 

1- در نتایج ارائه شده توسط نرم افزار Print and Scan Doctor به لیست نمایش داده شده توجه نمایید

 

◄ علامت های تایید سفید رنگ در دایره سبز رنگ مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه بیانگر آن است که تست پرینتر در این مرحله به درستی انجام شده است

◄ علامت های آچار سفید در دایره آبی مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه گویای آن است که نرم افزار Print and Scan Doctor مشکلاتی را در پرینتر و اسکنر hp یافته که قابل حل می باشد

◄ علامت مثلث زرد مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه گویای خطای به وجود آمده در مراحل تست می باشد که البته این مراحل به دلیل اینکه عملیات اسکن را متوقف می کنند صرفاً پشت سر گذاشته می شود

◄ علامت X در دایره قرمز مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه بدین معنی است که لازم است مراحل برطرف کردن مشکل را مشابه آنچه در تصویر میبینید به صورت قدم به قدم پیش ببرید


 

2- روی دکمه Test Scan یا Skip کلیک کنید

◄ اگر روی دکمه Test Scan کلیک کنید نرم افزار بصورت اتوماتیک شروع به اسکن کرده و مشکلات دستگاه را جستجو میکند با انجام مراحل بصورت قدم به قدم میتوانید مراحل را پیش ببرید

 

◄ اگر روی گزینه Skip کلیک کنید در حقیقت از انجام مراحل بعد صرف نظر کرده  و سپس با فشردن دکمه Quit از نرم افزار خارج خواهید شد

 

چنانچه همچنان با خطای عدم امکان برقراری ارتباط با اسکنر hp در شبکه های بی سیم یا کابل ای مواجه می شوید به مرحله بعد بروید

 

 

 

کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات اچ پی با سابقه طولانی و تجربه کافی می‌توانند به شما برای تعمیر پرینتر اچ پی  و رفع این مشکل کمک کنند.

خدمات سرویس پرینتر میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی اسکنر در مجموع هاچ پی ساپورت

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وبسایت اچ پی ساپورت در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر  است.

این مطالب برای آشنایی با مشکل برقراری ارتباط با اسکنر اچ پی تحت شبکه توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

 

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد فروشگاه اچ پی ساپورت قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مجموعه اچ پی ساپورت بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشند).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...