تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/5/8

بررسی و راهکارهای حل خطای insufficient memory

بررسی و راهکارهای حل خطای Insufficient memory

 

بررسی و راهکارهای حل خطای insufficient memory

 

یکی از مشکلاتی که برای برخی از کاربران پیش می‌آید روبه‌رو شدن با خطای Insufficient memory می باشد این خطا و در واقع هنگامی رخ می دهد که حجم فایل ارسال شده برای پرینتر hp از ظرفیت توان دستگاه بیشتر بوده و در اصطلاح پرینتر اچ پی با کمبود حافظه یا مموری مواجه گردد.

یکی از کاربران اعلام کرده بود که یک فایل pdf با حجم ۱۳ مگابایت را برای پرینتر HP LaserJet 400 pro m401n ارسال کرده ولی پیش از آنکه دستور چاپ توسط دستگاه انجام شود پرینتر با خطای Insufficient memory مواجه شده است این خطا حتی با خاموش کردن پرینتر و یا حذف دستورهای پرینت از صف انتظار برای چاپگر نیز همچنان ظاهر می شود.

شرکت HP در برنامه نویسی نرم افزار های راه انداز پرینتر های خود همه حالات و مشکلات احتمالی را در نظر گرفته است و برای رفع خطاهای پیش آمده راهکارهای مناسبی ارائه نموده اما بعضی برنامه نویسها و یا طراح های دستگاه های سخت افزاری بدون رعایت کامل استانداردها نرم افزار یا دستگاهی را وارد بازار میکنند که پس از ارائه مشکلات آن گریبانگیر شرکتهای دیگر خواهد شد.

 

 

رفع خطای کمبود حافظه یا Insufficient memory :

برای رفع خطای Insufficient memory لازم است نکات زیر را به دقت بررسی کرده و در صورت امکان مراحل را پیش ببرید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید

1- یکی از نکات مهم و اساسی در استفاده از پرینتر اچ پی به روز بودن درایور پرینتر hp و یا فایل راه انداز می باشد ، توجه داشته باشید که نسخه زبان چاپ برای پرینتر های اچ پی لازم است تا به روز باشد برای اغلب پرینترها زبان چاپ PCL5  و PCL6 گزینه مناسبی است.

2- نوع ارتباط پرینتر اچ پی با کامپیوتر خود را مورد بررسی قرار دهید چنانچه ارتباط از طریق کابل usb و یا کابل شبکه می باشد لازم است تا سرعت انتقال اطلاعات و سلامت ارتباط تایید گردد

ارتباط نادرست میتواند موجب شود تا اطلاعات بصورت صحیح برای پرینتر ارسال نشده و کاربر با خطاهای مختلف مواجه شود.

 

تلفن نمایندگی hp

 

چنانچه ارتباط از طریق کابل شبکه و یا وای فای می باشد می توانید با ارسال دستور ping به آدرس آی پی پرینتر خود تعداد dropped packets و سرعت انتقال اطلاعات را بررسی نمایید

3- یکی از موارد مهم و قابل تامل در رفع خطای Insufficient memory به روز بودن firmware در پرینتر اچ پی است توجه داشته باشید همیشه آن را با آخرین نسخه ارائه شده توسط شرکت اچ پی جایگزین کنید

برای به روز کردن firmware میتوانید به وب سایت hp مراجعه کرده و از طریق لینک دانلود درایور مربوط به پرینتر خود firmware آن را دانلود کنید

4- به صفحه تنظیمات پرینتر رفته و با ورود به بخش printer's properties صفحه Device Setting را انتخاب کنید

در پایین این بخش روی Installable Options کلیک کرده و میزان حافظه پرینتر را بر اساس توان دستگاه خود انتخاب کنید

 

بررسی و راهکارهای حل خطای insufficient memory

 

نکته مهم : چنانچه به پرینتر حافظه اضافه کرده‌اید لازم است تا پیش از انجام هر تست و یا آزمایشی آن را از روی پرینتر جدا کرده و سپس نسبت به بررسی حافظه و یا ارسال دستور پرینت جدید برای پرینتر اچ پی اقدام کنید.

 

اگر همچنان مشکل خطای Insufficient memory برطرف نشده است لازم است پرینتر از نظر سخت افزار مورد بررسی قرار گرفته تا در خصوص رفع مشکل پیش آمده اقدام گردد در این خصوص می توانید با کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات اچ پی هماهنگی های لازم را انجام دهید

 

خدمات سرویس پرینتر hp میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی hp در نمایندگی hp

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب سایت hp در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر یا نمایندگی hp است.

این مطالب برای بررسی و راهکارهای حل خطای insufficient memory توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

 

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد مرکز فروش hp قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی hp با عنوان اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مرکز فروش و خدمات hp در فروشگاه hp بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشد).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

 

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...