تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/4/14

آشنایی با خطای Code 0x80070005 و راه های برطرف نمودن آن

آشنایی با خطای Code 0x80070005 و راه های برطرف نمودن آن

 

آشنایی با خطای Code 0x80070005 و راه های برطرف نمودن آن

 

این خطا مرتبط با بروز رسانی سیستم عامل ویندوز بوده و غالبا از تنظیمات DCOM می باشد.

با توجه به اینکه در ایران اکثرا ویندوزهای استفاده شده بدون شماره سریال معتبر بوده و اصلاحا با ویندوز های هک شده و یا سیستم عامل های رایگان شناخته میشوند لذا امکان دریافت به روز رسانی های ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت را  به صورت آنلاین را نداشته و بعضا با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند که در هنگام صدور درخواست پرینت برای شما خطای 0x80070005 را نمایش می دهد.

 

در این زمان پرینتر ‏hp قادر به چاپ نبوده و با نمایش خطای 0x80070005 در صفحه نمایش کامپیوتر مواجه خواهید شد بنابراین خطای عنوان شده  از ادامه کار جلوگیری کرده و مانع از چاپ پرینت های شما توسط پرینتر اچ پی می شود.

 

نکته مهم :  برای پیشبرد مراحل کار لازم است تا  فردی که دسترسی Administrator با مدیریت کامپیوتر و یا شبکه را دارد با ورود به سیستم و سپس گزینه دریافت به روز رسانی ویندوز اقدام به رفع مشکل نماید.


 

چنانچه امکان به روز رسانی ویندوز برای شما فراهم نیست، میبایست مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید تا بتوانید خطای 0x80070005  را برطرف کنید:

 

1-  به منوی Start رفته و از پنجره باز شده گزینه Run  را انتخاب نمایید

2- دستور dcomcnfg را تایپ و سپس کلید Enter  فشار دهید.

3- در پنجره باز شده بر روی گزینه  Component Services folder دو بار کلیک نمایید تا وارد گزینه Computers folder  شوید حتی می توانید با فشار دادن کلید راست بر روی My Computer و انتخاب آخرین گزینه به بخش Properties وارد شده و با کلید روی گزینه COM Security در قسمت بالای صفحه وارد این قسمت شده تا بتوانید دکمه Edit Default را بزنید

4- حال مشاهده لیست کاربران برای شما امکان پذیر است. اگر یکی از کاربران در این لیست وجود ندارد می توانید با فشردن دکمه Add   و جستجوی نام آن اقدام به افزودن کاربر جدید نمایید

5- کلید Advanced  را فشار داده و بعد از آن با فشردن کلید Locations  میتوانید Local Computer Name را برگزینید تا کار به اتمام برسد

6- دکمه ی OK  را فشار دهید.

7- با فشردن کلید Find Now  میتوانید به بررسی اسامی کاربران پرداخته و با استفاده از دکمه های چهار جهت روی  صفحه کلید میتوانید کاربر مورد نظر را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید .

8- در پایین نام کاربر انتخاب شده مشاهده می کنید که دسترسی Local Access به این کاربر داده شده. در این صورت با فشار دادن دکمه OK  کار به پایان میرسد

نکته مهم :چنانچه پس از انجام مراحل فوق دسترسی های لازم به نام کاربر مورد نظر داده نشده بود می بایست در مقابل گزینه Local Access  مقدار آن را به Allow تغییر دهید.

 

چنانچه با انجام مراحل بالا و ایجاد دسترسی های لازم برای کاربر در سیستم عامل ویندوز همچنان با خطای 0x80070005 در هنگام پرینت مواجه شدید لازم است را مراحل پایین را نیز به دقت و به درستی به انجام برسانید.


 

1- درایور های مربوط به پرینتر hp را از روی سیستم عامل ویندوز پاک کنید (بهتر است به قسمت مدیریت پرینتر در کامپیوتر رفته و مطمئن شوید که همه فایل های راه انداز مرتبط با پرینتر مد نظر را به درستی و کامل پاک کرده باشید)

 

2 - سکامپیوتر را Restart کنید و منتظر بمانید تا سیستم عامل به درستی بالا آمده باشد

3- فایل های درایور و نرم افزار های راه انداز مرتبط با پرینتر خود را به درستی روی کامپیوتر نصب کنید

4- دستور چاپ را برای پرینتر ارسال کنید و منتظر بمانید تا دستور چاپ پس از بررسی توسط پرینتر اچ پی اجرا شود

 

نکته مهم چنانچه با انجام این کارهمچنان با خطای 0x80070005 مواجه شدید لازم است تا سیستم عامل ویندوز بطور کامل از روی کامپیوتر پاک شده و پس از نصب مجدد ویندوز درایور های پرینتر hp را دوباره روی کامپیوتر نصب کنید.



 

لازم به ذکر است که کارشناسان مرکز اچ پی ساپورت در تمامی مراحل فوق در کنار شما می باشد در صورتی که در هر یک از مراحل فوق به مشکل برخورد کردید می توانید با استفاده از گزینه چت آنلاین در وب سایت اچ پی ساپورت مستقیماً با کارشناسان ما مشکل را مطرح نمایید و یا با شماره تلفن 88521040-021 تماس بگیرید.

همچنین در هر زمان می توانید با ثبت درخواست اعزام کارشناس فنی، در سریعترین زمان ممکن متخصصین ما را در کنار خود داشته باشید تا مشکل را در سریعترین زمان و با کمترین هزینه مرتفع گردد.

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...