تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/2/18

چیپست در کارتریج چیست و چه وظیفه ایی دارد؟

چیپست، یا به بیان ساده تر مغز حسابگر کارتریج، یک برد الکترونیکی کوچکی است که در کارتریج های لیزری hp و کارتریج های جوهر افشان hp قرار دارد. این بورد وظیفه دارد تا علاوه بر شناسایی نوع کارتریج به پرینتر با شمارش دستورهای پرینت تعداد صفحاتی که  توسط کارتریج پرینت شده را نمایش دهد

چیپست در کارتریج چیست و چه وظیفه ایی دارد


در حقیقت چیپست از میزان تونر یا جوهر باقی مانده در کارتریج اطلاع نداشته و فقط میتواند بر اساس شمارش تعداد صفحات چاپ شده، مطابق با استانداردهای اولیه که در آن تعریف شده است مقدار پودر یا جوهر باقی مانده در کارتریج hp را حدس زده و آن را برای پرینتر و نرم افزار نصب شده روی کامپیوتر ارسال کند. به همین دلیل در بعضی مواقع می توانید با کارتریج خود همچنان پرینت بگیرید در حالی که پرینتر خطای کمبود کارتریج یا پایین بودن میزان شارژ کارتریج را نمایش میدهد و یا در حالتی که هنوز خطایی در پرینتر برای کم شدن سطح پودر یا جوهر نمایش داده نشده است اما صفحات پرینت شده بسیار کمرنگ بوده یا به اصطلاح شارژ کارتریج تمام شده است.

میزان نمایش جوهر در کارتریج های جوهر افشان


محاسبه حجم تونر موجود در مخزن کارتریج به این دلیل که هیچ سنسوری در آن وجود نداشته (امکان جایگذاری سنسور در مخزن تونر وجود ندارد) به صورت دقیق ممکن نیست ، به همین جهت با استفاده از فرمول میانگین مقدار پودر یا جوهر مصرف شده در هر صفحه حجم تونر یا جوهر را محاسبه نموده و بر اساس مقدار صفحاتی که توسط کارتریج امکان چاپ دارد را محاسبه می نمایند. پس چیپست در کارتریج که تعداد صفحات قابل چاپ در آن تنظیم شده است به عنوان یک شمارنده معکوس عمل کرده و تعداد صفحات چاپ شده را از مقداد اولیه کسر میکند و چنانچه مقدار باقی مانده عدد کمی باشد، اخطار کم بودن تونر را فعال مینماید که توسط  پرینتر یا کامپیوتر به کاربر اعلام میشود.


هر کارتریج hp دارای توان چاپ تعداد محدودی صفحه می‌باشد که روی آن و یا در جدول مشخصات فنی مربوط به آن مدل از کارتریج درج شده است. مقدار تونر یا جوهر مصرف شده در هر برگ بر اساس استاندارد تعریف شده بین 8 تا 12 درصد تونر یا جوهر مصرف شده در هر صفحه کاغذ A4 میباشد. به این معنی که اگر شما یک کاغذ کاملا مشکی را به وسیله پرینتر خود چاپ کنید، این مقدار برابر 100 درصد تونر یا جوهر در کاغذ میباشد که توسط چیپست یک برگه شناسایی شده ولی در واقع به میزان 10 تا 15 برگ از حجم تونر یا جوهر را مصرف میکند، در این شرایط قطعاً پیش از مدت زمانی که پرینتر اعلام کمبود کارتریج نماید، کارتریج مورد نظر خالی شده ، اما چنانچه صفحه ای را چاپ کنید که در آن فقط یک جمله کوتاه یا چند کلمه با فونت کوچک چاپ شده باشد، به نحوی که میزان چاپ در صفحه کمتر از 5 درصد سطح کاغذ را بپوشاند، در این حالت حتی زمانی که پرینتر اعلام میکنید که کارتریج در حال تمام شدن است، شما میتوانید همچنان پرینت های با کیفیتی را از پرینتر خود دریافت کنید. 


از دلایلی که چرا چیپست را روی کارتریج قرار داده اند می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر کارتریج را از پرینتر خارج کرده و در پرینتر دیگری از آن استفاده نمایید بتواند میزان صفحات چاپ شده توسط کارتریج را به پرینتر دوم اطلاع رسانی کند و مقدار تونر داخلی کارتریج برای هر پرینتری قابل محاسبه باشد.


به همین دلیل پس از هر بار شارژ کارتریج، لازم است تا چیپست روی کارتریج را تعویض نمایید، زیرا پرینتر بر اساس اطلاعات چیپست اقدام به شناسایی میزان پودر یا جوهر باقیمانده در کارتریج کرده و در صورتی که شما چیپست را تعویض نکنید، همچنان خطای خالی بودن کارتریج نمایش داده میشود. 


 

کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات اچ پی با سابقه طولانی و تجربه کافی می‌توانند به شما برای تعمیر پرینتر اچ پی  و رفع این مشکل کمک کنند.

خدمات سرویس پرینتر hp میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی hp در نمایندگی hp

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب سایت hp در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهره‌مند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر یا نمایندگی hp است.

این مطالب برای بررسی وظیفه چیپست در کارتریج توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد مرکز فروش hp قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی hp با عنوان اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مرکز فروش و خدمات hp در فروشگاه hp بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشد).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

 

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...