تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/7/23

بررسی خطای شماره 79 یا service error

بررسی خطای شماره 79 یا service error

 

بررسی خطای شماره 79 یا service error

 service Error 79 in HP LaserJet Printer 

 

این خطا یکی از رایج ترین و ساده ترین خطاها در پرینتر hp می باشد، این مقاله در خصوص چگونگی ایجاد و رفع ارور مربوط به سرویس پرینتر با شماره 79 بوده که به زبان فارسی ترجمه گردیده است.

خطای شماره ۷۹ در پرینتر HP LaserJet مربوط به عدم دریافت صحیح اطلاعات ارسال شده توسط کامپیوتر یا گوشی هوشمند بوده که برای پرینتر دستور چاپ را ارسال کرده است. این اتفاق در پرینتر هایی که از طریق کابل شبکه بصورت همزمان با چندین کامپیوتر در ارتباط هستند  نمایش داده شده و عمده ترین علت بروز خطای شماره 79 به دلیل عدم دریافت صحیح یا کامل اطلاعات توسط یک کاربر برای پرینتر اچ پی ایجاد می گردد.

 

 

چگونه میتوان خطای شماره 79 را برطرف کرد ؟

برای رفع کردن خطای شماره ۷۹ لازم است تا کامپیوتر مبداء به اینترنت دسترسی داشته و همچنین سطوح دسترسی برای یوزر روی آن کاپیوتر در حد مدیر یا Administrator باشد.

در ابتدا پرینتر خود را خاموش کرده و تمام دستورات پرینت که توسط کامپیوترها برای پرینتر ارسال گردیده (در صف انتظار) پاک کنید. چنانچه در شبکه از سرویس اکتیو دایرکتوری استفاده می‌کنید می توانید از طریق پنل دامین کاربری که اقدام به ارسال دستور پرینت کرده است را پیدا کنید ( با استفاده از See What’s Printing در کنسول مدیریتی دامین).

تلفن نمایندگی hp

 در صورتی که امکان حذف دستور پرینت در صف انتظار چاپگر وجود ندارد می توانید پرینتر را از روی سیستم مورد نظر پاک کرده و مجددا اقدام به نصب آن کنید.

نکته: در بسیاری موارد انجام اقدامات فوق برای رفع خطای شماره ۷۹ در پرینتر لیزری hp کافی بوده و موجب حذف این خطا در پرینتر می گردد، چنانچه با انجام این موارد همچنان خطای شماره ۷۹ مشاهده می گردد موارد زیر را دنبال نمایید.

1- پرینتر خود را روشن کرده و آن را به اینترنت وصل کنید، برای این منظور کابل شبکه را به switch، router یا مودم اینترنت خود متصل و سر دیگر آن را به پرینتر وصل کنید.در صفحه نمایش پرینتر خود وارد گزینه شبکه (Network) شده و IP address اختصاص یافته در پرینتر خود را بررسی نمایید.


2- در صورتی که IP اختصاصی یافته به صورت 192.168.000.000 بود به این منظور است که پرینتر شما به صورت صحیح با شبکه در ارتباط است .اما در صورتی که IP اختصاص یافته به شکل 169.000.000.000 بود به این معنی است که پرینتر امکان دریافت IP از شبکه را نداشته، به این منظور از قسمت پنل مدیریت پرینتر وارد بخش تنظیمات و سپس بخش تنظیمات شبکه شده و از آنجا گزینه ای IPConfig انتخاب و آن را در حالت اتوماتیک یا DHCP قرار دهید.

3- چنانچه باز هم پرینتر موفق به دریافت آی پی درست نشد، از اتصال صحیح کابل شبکه خود اطمینان حاصل کرده و نهایتاً اقدام به تعویض کابل شبکه نمایید.

پس از اتصال پرینتر به شبکه، از طریق پنل مدیریت پرینتر وارد بخش تنظیمات شده و از آنجا گزینه " LaserJet Update " را انتخاب نمایید.

4- از منوی باز شده گزینه " check for firmware updates " انتخاب و مطمئن شوید که آخرین نسخه را دریافت کردید. با انتخاب گزینه " Update " از دریافت آخرین نسخه سیستم عامل پرینتر و نصب کامل آن بر روی پرینتر اطمینان حاصل نمایید.

 پس از به روز رسانی انجام شده باید بتوانید دستور پرینت را اجرا نمایید. همچنین برای جلوگیری از بروز مشکل دیگری اطمینان حاصل نمایید که کارتریج HP خالی نباشد. 

 

اگر با انجام هر یک از مراحل بالا مشکل خطای 79 در پرینتر اچ پی برطرف نشد لازم است تا با کارشناسان فنی در مرکز فروش و خدمات اچ پی ساپورت تماس گرفته و درخواست اعزام کارشناس فنی یا استفاده از خدمات پشتیبانی اچ پی را ثبت کنید

 

 

خدمات سرویس پرینتر میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

 

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی چاپگر در مجموعه اچ پی ساپپورت

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وبسایت اچ پی ساپورت در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما، اعتماد به مراکز معتبر است.

این مطالب در خصوص بررسی و رفع خطای 79 در پرینتر hp توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد فروشگاه اچ پی ساپورت قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مجموعه اچ پی ساپورت بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشند).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...