خطای شماره ۱۲ در اسکنر hp
خطای شماره ۱۲ در اسکنر hp
HP Scanner Error 12
خطای شماره ۱۲ در اسکنر hp مربوط به عدم کارکرد صحیح دستگاه به دلیل ناتوانی در جابجایی هد اسکنر (CCD) بصورت صحیح و کامل میباشد.
ارور شماره ۱۲ در پرینترهای چند کاره hp به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق افتاده که عامل اصلی آن عدم جابجایی صحیح اسکنر می باشد این مشکل میتوانید به دلیل وجود عوامل زیر رخ دهد :
◄ شکسته شدن یکی از چرخ دنده های اسکنر hp.
◄ خارج شدن یکی از چرخ دنده ها از مسیر صحیح کار کرد خود در اسکنر hp.
◄ خشک شدن شدن و یا ثابت ماندن چرخ دنده های محرک در اسکنر hp.
◄ ضعیف شدن و یا بطور کامل سوختن موتور محرک در اسکنر hp.
◄ عدم جابجایی صحیحCCD در اسکنر hp به دلیل نفوذ گرد و غبار.
برای تشخیص علت بروز خطای شماره ۱۲ در اسکنر hp نیازمند آن هستیم که در ابتدا قسمت اسکنر به صورت کامل باز شده تا دلیل بروز این خطا مشخص شود، لذا اعلام هزینه پیش از بررسی کارشناسی در این زمینه ناممکن بوده و نیازمند بررسی کامل و دقیق اسکنر hp می باشد.
توجه داشته باشید اسکنر در کلیه پرینترهای چند کاره و اسکنر ها در تمامی برندها بسیار حساس بوده و دارای سنسور ها و تنظیمات بسیار دقیق و پیچیده ای می باشد، در این خصوص از سپردن پرینتر یا اسکنر خود به افرادی که دانش فنی کافی در این زمینه را ندارند جداً خودداری نمایید چرا که این امر میتواند خسارات و هزینه های بیشتری را برای شما ایجاد نماید.
● جهت برطرف کردن خطای شماره ۱۲در اسکنر اچ پی، پس از تشخیص علت بروز خطا، در برخی شرایط نیازمند آن است که واحد محرک اسکنر را به صورت کامل تعویض کرده و یا تعدادی از چرخدنده های معیوب را تعویض نمایید.
● چنانچه چرخدندههای قسمت محرک اسکنر hp دچار خوردگی یا شکستگی نشده است و موتور محرک نیز به درستی کار میکند،لازم است تمامی قطعات نظافت و روغن کاری گردیده و در جای خود به درستی نصب شود .
● همچنین لازم است تا تمامی مسیر اسکنر به وسیله دستمال های مخصوص تمیز گردیده و هر گونه گرد و غبار یا ضایعاتی که میتوانند مانع حرکت صحیح اسکنر در مسیر خود و در نتیجه عامل ایجاد خطای 12 در اسکنر hp شود بطور کامل پاکسازی شود.
مرکز فروش و خدمات اچ پی به عنوان مرکز فنی در خصوص ارائه خدمات اچ پی در ایران با دارا بودن کادری مجرب و کارآزموده، آماده انجام کلیه خدمات مورد نیاز شما مشترکین محترم محصولات اچ پی در ایران میباشد.
بنابراین پیشنهاد می شود با برنامه ریزی های مناسب برای انجام سرویسهای دوره ای که می تواند به صورت زمان بندی های بخصوص بوده و یا بر اساس تعداد مشخصی از صفحات پرینت شده توسط دستگاه پرینتر باشد از بروز مشکلات بعدی خرابیهای ناشی از سهل انگاری در چاپگرها به خصوص پرینتر اچ پی جلوگیری کرد
لذا شما کاربران گرامی می توانید از مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مرکز اچ پی ساپورت استفاده کرده تا در صورت نیاز نسبت به ثبت درخواست اعزام کارشناس فنی جهت انجام سرویس دوره ای پرینتر اقدام نمایید.
خدمات سرویس پرینتر میتواند به 2 روش صورت پذیرد :
اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل
استفاده از خدمات پشتیبانی چاپگر در مجموعه اچ پی ساپورت
لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وبسایت اچ پی ساپورت در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.