تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/6/31

بررسی و رفع خطای ۳۴۴ در هنگام ارسال فکس

بررسی و رفع خطای ۳۴۴ در هنگام ارسال فکس

بررسی و رفع خطای ۳۴۴ در هنگام ارسال فکس

Fax error 344

 

این یکی از مشکلات رایج در میان کاربران پرینتر های hp است که در هنگام ارسال فکس با خطای شماره ۳۴۴ مواجه شده و متاسفانه به دلیل ناآشنایی با نوع خطا مشکل  را در پرینتر hp جستجو میکنند

 

بسیاری از کاربران مشکل خطای شماره ۳۱۴ را اینگونه بیان می کنند که :

در هنگام ارسال فکس پس از آنکه دستگاه به صورت اتوماتیک کاغذ را اسکن میکند برای مدت ۱۰ ثانیه متوقف شده و سپس شروع به ارسال فکس می نماید اما دستگاه پس از چند لحظه متوقف شده و خطای شماره ۳۴۴ (Error 344) بر روی صفحه نمایش پرینتر مشاهده می گردد

 

این نکته را بدانیم که خطای شماره ۳۴۴ در حقیقت مربوط به مشکلات تلفن یا دریافت کننده فکس می باشد

 

تلفن نمایندگی hp

 

ارور شماره ۳۴۴ به یکی از دلایل زیر اتفاق افتاده و می توانید با استفاده از راهکارها و روش های بیان شده نسبت به رفع آن اقدام کنید:


 

1- ممکن است مشکل از طرف گیرنده بوده و هنگامی که سیستم فکس در پرینتر hp نسبت به ارسال یک دستور فکس اقدام می کنند در آن سوی خط ماشین فکس یا دستگاه گیرنده توان دریافت را ندارد

در حقیقت این خطا هنگامی رخ می دهد که آن سوی خط دستگاه فکس خود را به عنوان یک ماشین فکس به پرینتر شما معرفی کرده اما به هر دلیلی نمی تواند فایل ارسال شده توسط پرینتر اچ پی را به طور کامل دریافت کند و بنابراین خطای Error 344 روی صفحه ظاهر می شود

 

2- این امکان وجود دارد که مشکل به دلیل خطوط تلفن بوده و به طور مثال شاید چون شما از خط تلفن با سیستم بسیار قدیمی استفاده می کنید دستگاه فکس نمیتواند به درستی بر آن ارتباط برقرار کند بنابراین بهتر است تا در این خصوص با مرکز مخابرات منطقه خود در ارتباط بوده  و درخواست ارتقاء یا بهبود سیستم تلفن خود را ثبت کنید

حتی ممکن است سیستم انتظار مکالمه توسط پرینتر hp به اشتباه برداشت شده و موجب بروز خطای شماره ۳۴۴ در هنگام ارسال شود لذا لازم است تا پس از چند لحظه مجدداً  دستور فکس و برای گیرنده ارسال کنید

 

3- به تنظیمات پرینتر خود مراجعه کرده و بررسی کنید که اگر گزینه ی ECM فعال است برای تست آن را غیرفعال کنید همچنین می توانید به بخش تنظیمات سرعت در ارسال فکس رفته و با توجه به مثال زیر تنظیمات را برای خط تلفن خود و دستگاه گیرنده انجام دهید


 

Change ECM Setting: page 50

Set Fax Speed: page 63

 

 

اگر با انجام هر یک از مراحل بالا مشکل خطای ۳۴۴ در هنگام ارسال فکس برطرف نشد لازم است تا با کارشناسان فنی در مرکز فروش و خدمات اچ پی تماس گرفته و درخواست اعزام کارشناس فنی یا استفاده از خدمات پشتیبانی اچ پی را ثبت کنید

 

 

خدمات سرویس پرینتر hp میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

 

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی hp در نمایندگی hp

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب سایت hp در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر یا نمایندگی hp است.

این مطالب در خصوص بررسی و رفع خطای ۳۴۴ در هنگام ارسال فکس توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد مرکز فروش hp قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی hp با عنوان اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مرکز فروش و خدمات hp در فروشگاه hp بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشد).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

 

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...