تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/6/7

بررسی و راهکار رفع مشکل کمرنگ چاپ شدن در پرینترهای hp

علت کمرنگ زدن دستگاه پرینتر چیست؟

  • ◄ چرا در هنگام پرینت برخی قسمت ها کمرنگ تر مشاهده می‌شود؟

  • ◄ چرا اغلب کارتریج ها پس از شارژ کمرنگ تر از قبل پرینت می‌گیرند؟

  • ◄ آیا شارژ کارتریج می‌تواند کیفیت رنگ را تغییر دهد؟

 

چگونه هزینه‌های پرینت را کاهش دهیم

 

کاربران زیادی با این مشکل مواجه شدنده اند که در هنگام چاپ با پرینترهای لیزری hp با مشکل کمرنگ چاپ شدن و یا ناهماهنگی در میزان پودر یا جوهر منتقل شده از کارتریج بر روی کاغذ برخورد می کنند

لازم است این نکته را مطرح کنیم که دلایل و نکات بسیاری وجود دارد که می‌تواند موجب شود تا در هنگام چاپ و پرینت یک تصویر و یا نوشته میزان جوهر و یا پودر کافی بر روی کاغذ منتقل نشده و در اصطلاح چاپ کمرنگ باشد همچنین اگر کیفیت مواد مصرفی در کارتریج شارژ شده و یا خریداری شده از سطح پایینی برخوردار باشد نمیتواند رنگهای رخشان و قابل قبولی را چاپ کنید و در نتیجه موجب عدم رضایت کاربران خواهد شد.


آیا میتوان پرینتر را در حالت چاپ پر رنگ قرار داد ؟

در پرینترهای hp تنظیماتی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به واسطه آن بتوان میزان مصرف تونر در کارتریج hp را کاهش داد، با این کار علاوه بر افزایش مدت زمان استفاده از کارتریج در طول دوره مصرف ، می توانید کاهش هزینه های سازمان و یا خانواده را در تهیه کارتریج های جدید ایجاد کنید ولی قطعاً این قابلیت تنها در شرایطی ایجاد خواهد شد که میزان مصرف پودر و یا جوهر را در هنگام چاپ کاهش داد و این روش فقط با کم رنگ تر چاپ کردن و کاهش کیفیت پرینت صورت خواهد گرفت بنابراین اگر با مشکل کمرنگ چاپ شدن در پرینتر های اچ پی مواجه شده اید در ابتدا لازم است تا بررسی کنید که آیا پرینتر شما در حالت تنظیمات اقتصادی (Economy Mode) برای استفاده از کارتریج hp قرار گرفته است یا خیر ؟

 

تنظیمات پرینتر hp برای رفع مشکل کمرنگ چاپ شدن صفحات

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انجام تنظیمات پرینتر hp برای رفع مشکل کمرنگ چاپ شدن صفحات به واسطه حالت Economy میتوانید مطلب زیر را مطالعه بفرمایید:

 

تنظیمات پرینتر برای کمرنگ و پر رنگ تر چاپ شدن صفحات

 

 

تلفن نمایندگی hp


چرا بعد از شارژ کیفیت چاپ کمتر شده است ؟

برخی مواقع شارژ کارتریج می تواند دلیل اصلی برای کمرنگ پرینت گرفتن مطالب و تصاویر توسط پرینتر اچ پی شود بنابراین برای رفع این مشکل لازم است تا در هنگام شارژ کارتریج hp نکات زیر را بررسی کنید :

  • 1- حتما توجه داشته باشید تا جنس پودر به کار گرفته شده در هنگام شارژ کارتریج از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و یا تاریخ انقضای آن نگذشته باشد ، بنابراین اگر قصد دارید تا شارژ کارتریج را خودتان انجام دهید حتماً از مراکز معتبر و قابل اعتماد خرید کنید و یا برای شارژ کارتریجها خود اجازه دهید تا افراد متخصص و با تجربه در خصوص شارژ کارتریج اچ پی اقدام کنند.

شارژ کارتریج

 

نکته مهم: شارژ کارتریج های لیزری رنگی ، حساسیت و دقت بالایی در کار لازم دارد و این امر مستلزم تجربه و تخصص کافی است بنابراین هرگز برای تست کارتریج های اورجینال خود را با شارژ غیر اضولی خراب نکنید.

 

  • 2- چنانچه در هنگام شارژ کارتریج درام یا غلطک سبز رنگ قرار گرفته شده بر روی کارتریج نیاز به تعویض دارد حتما از محصولات اصلی و با کیفیت بالا استفاده کنید و اجازه ندهید که به خاطر کاهش هزینه ها انتخاب لوازم جانبی ارزان قیمت کیفیت  چاپ صفخات را پایین بیاورد البته این موضوع غالبا پس از شارژ و در هنگام تست از کاتریجهای hp خود را نشان میدهد.

 

درام در کارتریج اچ پی

 

  • 3- در درون کارتریج قطعه‌ی تیغه ای شکل وجود دارد به نام بلید یا دکتر بلید (Dr Blade) ، که اگر به درستی در جای خود قرار داده نشود می تواند از انتقال میزان صحیح پودر تونر برای چاپ توسط کارتریج جلوگیری کرده و در نتیجه تصاویر و مطالب با کیفیت پایین و کمرنگ پرینت می شوند.

  • 4- فوم رول و غلطک آهنربایی در داخل کارتریج که با عنوان مگنت شناخته میشود نیز ممکن است کیفیت اولیه خود را تا حدودی از دست داده و در نتیجه تصاویر از میزان رنگ کافی برخوردار نبوده و یا در هنگام پرینت برخی از قسمت ها کمرنگتر چاپ شوند ، نکته مهم این است که اینگونه از قطعات مصرفی بوده و بر اثر استفاده از کارتریج خراب شده و یا کیفیت اولیه خود را از دست خواهند داد بنابراین حتما در هنگام شارژ کارتریج قطعات با کیفیت و اصل اچ پی را خریداری کنید.

     


  خواندن مطالب زیر را به شما پیشنهاد میکنیم  

آموزش ارسال فکس توسط پرینتر چندکاره hp  10 مشکل برتر در پرینتر hp و راهکار رفع آن


آیا کارتریج جدید و تازه خریداری شده نیز کمرنگ چاپ میکند ؟

توجه داشته باشید که اگر بصورت اتفاقی با کارتریج های ارزان قیمت و وسوسه کننده مواجه شدید کمی دقت کرده و با دید حساستری به موضوع نگاه کنید چراکه استفاده از کارتریج های بدون کیفیت و یا تقلبی می تواند یکی از دلایل بروز این مشکل در هنگام چاپ با پرینتر اچ پی شود، غالبا مشاهده شده است که افراد سودجو برای کسب درآمد بیشتر اقدام به شارژ و بسته بندی کارتریج های استفاده شده کرده و آنها را با عنوان کارتریج طرح و یا کارتریج های اصل hp به فروش میرسانند و از آنجا که خریداران نمیتوانند محتویات درون کارتریج را پیش از خرید بررسی کنند مجبور به پرداخت وجه و خرید کارتریجی میشوند که با گفته های فروشنده متفاوت بوده و موجب بروز مشکل کمرنگ چاپ کردن صفحات در هنگام پرینتر با چاپگر hp میشوند بنابراین پیشنهاد می‌شود یا کارتریج اورجینال hp را تهیه نمایید و یا از کارتریج های طرح اصلی با کیفیت عالی استفاده کنید.

 

در نظر داشته باشید که می توانید با کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات اچ پی تماس گرفته و درخواست خدمات پشتیبانی hp را داشته تا در خصوص تهیه کارتریج مناسب راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

 

 

مرکز تلفن hp به صورت تمام وقت و با کادری مجرب و با تجربه ، پاسخگوی تماس های شما عزیزان بوده و همچنین می توانید به صورت آنلاین و سریع توسط فرمهای قرار گرفته در وب سایت اچ پی درخواست خود را به صورت مکتوب برای اچ پی ساپورت ارسال کرده تا در اسرع وقت پس انجام هماهنگی های لازم بهترین و نزدیکترین سرویس دهی به شما  انجام شود

 

تعمیر پرینتر hp

 

متخصصین و کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات hp با توجه وظیفه و تعهدات خود این اصل را سرلوحه کارهای خویش میدانند که حق همواره با مشتری بوده و برای جلب رضایت و کسب اعتماد خریداران  محترم نیاز به ارائه بهترین خدمات می‌باشد. لذا شما مشتریان عزیز میتوانید هرگونه سوال و مشکلی را به راحتی با ما در میان گذاشته و پیگیری و رسیدگی به آنرا به ما بسپارید.

پرسنل ما در نمایندگی hp دلسوزانه برای رفع مشکلات شما قدم برداشته و میتوانید همواره حضور گرم و پررنگ ما را در کنار خویش احساس کنید.

 

 

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد مرکز فروش hp قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی hp با عنوان اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مرکز فروش و خدمات hp در فروشگاه hp بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشد).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

 

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...