تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/5/29

خطا در کارتریج hp

خطا در کارتریج hp

 

خطا در کارتریج hp

 

کارتریج در پرینتر hp کارایی اساسی و بسیار مهمی را دارد در نتیجه هرگونه خطا در کارتریج hp و بروز مشکل در روند کارکرد آن می تواند موجب توقف در عملیات چاپ و یا اختلال در روند پرینت گردد البته این پرینترهای جدید پرینتر اچ پی با توجه به وجود سنسور های متفاوت به قدری که هوشمند و دقیق شده اند که می‌توانند هرگونه ارور و یا مشکلی را شناسایی کرده و به صورت مستقیم در صفحه نمایش پرینتر یا به شکل یک هشدار بر روی صفحه مانیتور بر روی کامپیوتر به کاربر نشان دهند

بنابراین لازم است تا کاربران با نوع هشدار ها و خطا های اعلام شده از طرف پرینتر آشنا باشند تا بتوانند در صورت بروز هرگونه مشکل با توجه به کد خطا در کارتریج hp و یا حروف اختصاصی در نظر گرفته شده برای آن راهکارهای رفع مشکل را به کار بگیرد

 

تلفن نمایندگی hp

 

در ادامه با چند نمونه از خطاهای کارتریج پرینترهای لیزری hp آشنا می شویم لازم است و معنی و مفهوم آن را دانسته و روش برطرف کردن خطا در خصوص کارتریج اچ پی را بیاموزیم

 

خطای Toner Low

 

خطای کم بودن میزان پودر یا تونر در کارتریج hp که غالباً با عنوان تمام شدن شارژ کارتریج و یا کم بودن میزان شارژ کارتریج در میان مردم رایج شده اند به صورت Toner Low در صفحه نمایش پرینتر به کاربر اعلام می شود

البته نحوه نمایش خطای کم بودن میزان پودر در کارتریج به صورت های مختلف می باشد به طور مثال می‌توان به مدل های نمایش زیر اشاره کرد :

 

◄ Toner Low

◄ Cartridge is low

◄ Replace Cartridge

◄ Cartridge is very low

 

پرینتر هنگامی که به صورت اتوماتیک متوجه شود میزان پودر باقی مانده در کارتریج hp از حد استاندارد پایین تر است یکی از خطاهای بالا را بر روی صفحه نمایش نشان داده و یا در صورتی که دستگاه فاقد صفحه نمایش دیجیتال و یا ال سی دی باشد با چشمک زدن چراغ های هشدار دهنده نوع خطا را به کاربر اعلام می دارد

 

البته توجه داشته باشید که همچنان پس از نمایش دادن خطای بالا می توان از کارتریج استفاده کرد البته این منوط به انجام تنظیمات لازم در پرینتر hp بوده تا به دستگاه اجازه دهید که پس از نمایش دادن خطا های بالا لازم است تا چه اقداماتی انجام گیرد

 

پیشنهاد می‌شود همچنان پس از دریافت خطاهای کم بودن میزان کارتریج یا Toner Lowبه روند چاپ ادامه دهید تا زمانی که واقعاً کارتریج نتواند به درستی و با کیفیت مناسب صفحات را پرینت بگیرد

 

 

خطا در کارتریج hp

 

 

خطای Install Toner Cartridge  / No toner Cartridge

 

این پیام به منظور آن است که کارتریج به درستی در محل خود قرار نگرفته و یا اصلا کارتریج در پرینتر وجود ندارد.

چنانچه کارتریج درون پرینتر قرار دارد ولی پیغام خطای عدم وجود کارتریج در پرینتر نمایش داده شود به این معنی است  که پرینتر موفق به شناسایی کارتریج نشده است، لازم است بدانید که این پیغام هیچ ارتباطی به سطح میزان تونر باقیمانده در کارتریج و یا مشکل شارژ کارتریج ندارد.

 

مراحل عیب یابی و رفع مشکل در حالت عدم شناسایی کارتریج توسط پرینتر hp به صورت زیر است لطفا در نظر داشته باشید که چنانچه با انجام هر یک از مراحل زیر مشکل حل شد ادامه انجام مراحل را متوقف کنید :

 

1- کارتریج را از درون پرینتر خارج کرده و پس از تمیز کردن نقاط اتصال روی چیپست مجددا در جای خود قرار دهید.

2-  کارتریج را با یکی از کارتریج هایی که قبلاً از سلامت و درستی در کارکرده آن اطمینان دارید جایگزین کنید.

3- مطمئن شوید که قطعات مکانیکی و چرخ دنده های روی کارتریج مدون مشکل حرکت میکنند

 

چنانچه با انجام مراحل بالا مشکل برطرف نشد لازم است تا دستگاه پرینتر را برای انجام سرویس و رفع مشکل سخت افزاری به متخصصین و افراد کارشناس در این خصوص تحویل دهید زیرا ممکن است یکی از موارد زیر باعث بروز مشکل شده باشد

 

1- عدم سلامت اتصالات ولتاژ بالا که ارتباط برق میان کارتریج و پرینتر را به یکدیگر متصل نگه می دارند

2- مشکل در قطعات الکترونیکی وابسته به بخش برق

 

تلفن نمایندگی hp

 

 

Supply Memory Error (10.10)

خطا در حافظه کارتریج یا Supply Memory زمانی  رخ می دهد که پرینتر موفق به شناسایی چیپست الکتریکی نصب شده روی کارتریج نشود و یا این چیپست قابلیت خوانده شدن توسط پرینتر لیزری اچ پی را نداشته باشد.ممکن است این کد خطا با اعدادی در قبل یا بعد از آن نیز نمایش داده شود ولی رایج ترین کد خطای آن همان ارور 10.10 می باشد.

 

 در بیشتر پرینترهای لیزری hp  یک کلید سبز رنگ که روی آن یک علامت "check mark"  وجود دارد (همان دکمه ok و یا تایید) که با فشار دادن این دکمه می توانید این کد خطا را نادیده گرفته و دستور پرینت را اجرا کنید.


 

علل و موارد ایجاد کد خطای 10.10 یا Supply Memory Error 10.10 :

1- وجود کیت الکترونیکی معیوب،  یکی از شایع‌ترین دلایل بروز این خطا می باشد.

2- استفاده از کارتریج های غیر اورجینال و یا به عبارتی کارتریج های تقلبی و بدون کیفیت نیز می تواند باعث بروز این خطا شود.

3- عدم اتصال صحیح تراشه نصب شده بر روی کارتریج hp با کانکتور مخصوص آن در پرینتر لیزری hp.

4- موارد کمی نیز مشاهده شده است که برد پاورپوینت دچار مشکل شده و باعث بروز این خطا می گردد.

 

اغلب مردم تصور می‌کنند که این خطا مربوط به برد فرمتر پرینتر اچ پی بوده و یا اینکه یکی از چیپست های روی برد فرمتر دچار مشکل شده است، در حالی که خطای 10.10 یا Supply Memory Error 10.10 هیچ ارتباطی با کیت فرمتر ندارد.

 

 

کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات اچ پی با سابقه طولانی و تجربه کافی می‌توانند به شما برای تعمیر پرینتر اچ پی  و رفع این مشکل کمک کنند.

خدمات سرویس پرینتر hp میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی hp در نمایندگی hp

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب سایت hp در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر یا نمایندگی hp است.

این مطالب برای آشنایی با انواع خطا در کارتریج hp توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد مرکز فروش hp قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی hp با عنوان اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مرکز فروش و خدمات hp در فروشگاه hp بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشد).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

 

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...