بررسی و رفع خطای شماره ۱۴ در پرینتر اچ پی
بررسی و رفع خطای شماره ۱۴ در پرینتر اچ پی
Error code 14 in hp printer
خطای شماره ۱۴ در پرینتر اچ پی زمانی اتفاق می افتد پرینتر قادر به شناسایی کارتریج نبوده و یا کارتریج در پرینتر قرار ندارد.
خطای شماره ۱۴ یا No Cartridge در پرینترهایی که دارای صفحه نمایش می باشند با ظاهر شدن خطای NO CARTRIDGE بر روی مانیتور دستگاه و در پرینتر های قدیمی تر با Error 14 قابل مشاهده است همچنین در پرینتر هایی که فاقد صفحه نمایش هستند این خطا به وسیله چشمک زدن چراغ روی پرینتر اچ پی نمایش داده می شود.
برای رفع خطای شماره ۱۴ در پرینتر لیزری hp لازم است تا درب جلویی پرینتر یا درب مخزن کارتریج در پرینتر hp را باز کرده و در صورتی که کارتریج درون دستگاه قرار ندارد اقدام به نصب کارتریج در پرینتر hp نمود.
اگر نمایش خطای شماره 14 در حالی اتفاق می افتد که کارتریج درون پرینتر قرار دارد پس باید این نکته را بدانید که این خطای صرفا مرتبط با مشکل کارتریج است بنابراین حتماً از درست قرار گرفتن ان در پرینتر hp مطمئن شوید
بررسی کنید که اتصال الکتریکی نصب شده بر روی کارتریج hp به درستی با کانکتورهای تعبیه شده در پرینتر hp مرتبط باشند. برای اطمینان از اتصال کامل با استفاده از یک پارچه تمیز به آرامی سطح چیپست روی کارتریج را تمیز کنید.
اگر در خصوص چیپست و مشخصات آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید میتوانید این مطلب را مطالعه کنید :
چیپست در کارتریج چیست و چه وظیفه ایی دارد؟
در صورتی که با انجام اقدامات فوق همچنان با خطای ۱۴ در چاپگر hp مواجه هستید، قطعا وجود برخی مشکلات فنی در کارتریج باعث می شود تا پرینتر اچ پی قادر به شناسایی کارتریج نباشد. بنابراین بهتر است نسبت به تهیه یک عدد کارتریج جدید اقدام کنید
اگر حتی با تعویض کارتریج همچنان چاپگر hp در حالت خطای NO Cartridge قرار دارد، میبایست چاپگر خود را به یکی از مراکز اچ پی ساپورت برای بررسی دقیق تر و رفع مشکل انتقال دهید، زیرا که این خطا می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و بررسی تمامی این احتمالات در محل مشتری امری دشوار و در بعضی موارد ناممکن است.
توجه داشته باشید پرینتر به عنوان یک قطعه الکتریکی-مکانیکی بسیار حساس بوده و در عین حال دارای تنظیمات دقیق و پیچیده ای برای اجرای فرایند چاپ میباشد، به همین جهت اجازه ندهید تا افراد غیر متخصص به بهانه های مختلف اقدام به دستکاری پرینتر شما نمایند، چرا که این امر میتواند هزینه و خسارات بیشتری را برای شما ایجاد کند.
خدمات سرویس پرینتر میتواند به 2 روش صورت پذیرد :
اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل
استفاده از خدمات پشتیبانیپرینتر در مرکز اچ پی ساپورت
لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب سایت اچ پی ساپورن در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.
پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر است.
این مطالب در خصوص بررسی و رفع خطای شماره ۱۴ در پرینتر اچ پی توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است