تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/5/16

بررسی و رفع خطای شماره ۱۳ در پرینتر اچ پی

بررسی و رفع خطای شماره ۱۳ در پرینتر اچ پی

 

بررسی و رفع خطای شماره ۱۳ در پرینتر اچ پی

 

Error code 13 in hp printer

 

خطای شماره ۱۳ در پرینترهای hp زمانی نمایش داده می شود کاغذ در مسیر چاپ دچار مشکل شده و اصطلاحا گیر می کند. این اتفاق توسط سنسورهای شناسایی کاغذ که در نقاط مختلف پرینتر تعبیه شده است شناسایی شده و در پرینترهای مختلف به صورت Error 13.x  و یا Error Jamin نمایش داده می شود.

در پرینتر هایی که فاقد صفحه نمایش می باشند این کد خطا توسط چراغ قرمز چشمک زن نمایش داده می شود.


 

در هنگام مواجهه با خطای شماره ۱۳ و یا اصطلاحا خطای Jamin پرینتر کاملا متوقف شده و هیچ دستوری را نمی پذیرد.

برای رفع این خطا در پرینتر های اچ پی می بایست اقدامات زیر را انجام دهید:

 

تلفن نمایندگی hp

 

1- درب و یا بالای پرینتر را باز نمایید.

2- کارتریج را به صورت کامل از پرینتر خارج کنید.

3- کاغذ گیر کرده در قسمت جاگیری کارتریج را با استفاده از هر دو دست و با فشار یکسان به سمت بیرون بکشید.

 

دقت داشته باشید که تمام کاغذ گیر کرده در پرینتر می بایست خارج شود. در صورتی که حتی بخش کمی از کاغذ در پرینتر اچ پی گیر کرده باشد ممکن است همچنان با خطای ۱۳ رو به رو شوید.

 

◄در صورتی که در محل قرارگیری کارتریج کاغذی دیدن می شود،  این احتمال وجود دارد کاغذ در قسمت سینی ورودی کاغذ و یا در قسمت فیوزینگ گیر کرده باشد.

◄در صورتی که کاغذ در سینی ورودی گیر کرده،  سینی را به صورت کامل خارج نموده و کاغذ گیر کرده را با استفاده از هر دو دست به آرامی به سمت بیرون بکشید.

 

چنانچه خطای jamin مربوط به واحد فیوزینگ میباشد و کاغذ در این قسمت گیر کرده است، فوراً برای بررسی مشکل و رفع خطا، پرینتر خود را به یک مرکز تعمیرات ارجاع دهید چرا که استفاده بیشتر از پرینتر می تواند هزینه تعمیر را چندین برابر افزایش دهد.

 

 

بررسی و رفع خطای شماره ۱۳ در پرینتر اچ پی

 

 

نکته مهم: این نکته را مد نظر قرار دهید که برخورد با خطای ۱۳ و یا Error Jamin نشانگر آن است که بخشی از پرینتر hp در انجام فرایند چاپ دچار مشکل گردیده است. چنانچه برای اولین و یا دومین مرتبه است که با این خطا روبرو می شوید،  به این معنی است که بخشی از قطعات پرینتر hp در مرحله هشدار جهت تعویض و یا تعمیر قرار دارند، لذا جهت انجام سرویس دوره ای و یا کامل به یکی از واحد های مرکز تعمیرات پرینتر و اسکنر مراجعه کنید.

 

خدمات سرویس پرینتر میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی پرینتر و اسکنر در اچ پی ساپورت

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وبسایت اچ پی ساپورت در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهرهمند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر است.

این مطالب در خصوص بررسی و رفع خطای شماره ۱۳ در پرینتر اچ پی توسط تیم hpsupport ترجمه و تولید شده است

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد فروشگاه اچ پی ساپورت قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مجموعه اچ پی ساپورت بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشند).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...