تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1398/3/4
گروه مقاله : مقالات آموزشی

چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم

  • آیا می توان حافظه پرینتر را پاک کرد ؟

  • روش ریست کردن پرینتر hp چگونه است ؟

  • چگونه میتوان لیست پرینترها را در چاپگر پاک کرد ؟

  • چرا پرینتر صفحات چاپ شده را دوباره پرینت میکند ؟

در این مقاله قصد داریم تا با ارائه چند راهکار ساده و سریع مشکل پرینت های تکراری توسط چاپگر اچ پی را بررسی و رفع کنیم ، توجه داشته باشید با این دستورالعمل میتوانید اسناد و فایل هایی که در صف انتظار پرینتر برای چاپ بوده و به هر دلیلی جلوی اجرای دستورهای بعدی را نیز گرفته اند را حذف کنید

 

چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم


گاهی اوقات برخی از دستور های پرینت به دلیل وجود مشکلات فنی و یا ارتباطی توسط پرینتر به درستی انجام نشده و در نتیجه در صف دستورهای چاپ باقی می مانند و نتیجه عدم امکان پرینت بقیه مطالب و صفحات خواهد شد
فرقی نمی کند که ارتباط میان کامپیوتر با پرینتر به صورت مستقیم از طریق کابل usb باشد یا با استفاده از کابل شبکه به پرینتر متصل باشید بنابراین اگر مشکلات ساده مثل نبودن کاغذ در پرینتر خاموش و روشن کردن دستگاه و همچنین پایین نبودن میزان شارژ کارتریج در پرینتر را بررسی کرده و از سلامت کامل چاپگر خود مطمئن هستید باید به صفحه دستور های چاپ در پرینتر نگاهی انداخته و وضعیت آن را چک کنید، در بسیاری از اوقات با حذف دستورهایی که در صف انتظار پرینتر قرار دارند میتوانید مجدداً از دستگاه استفاده کنید

چگونه میتوان لیست پرینترها را در چاپگر پاک کرد
 
 

توجه داشته باشید این مطلب در ویندوزهای Vista - ویندوز 7 و بالاتر کاربرد دارد

 


Print Spooler چیست ؟

پرینت اسپولر (Print Spooler) وظیفه کنترل حافظه پرینتر را بر عهده داشته و با ری استارت آن میتوانید حافظه پرینتر را پاک کنید


پاک کردن  و ری ستارت سرویس Print Spooler بصورت دستی

اگر قصد دارید تا سرویس Print Spooler را به صورت دستی غیر فعال و سپس فعال  کنید لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب و با رعایت کلیه نکات اجرا کنید

 

آموزش گام به گام پاک کردن حافظه پرینتر

توجه داشته باشید ری استارت کردن سرویس Print Spooler باید در اولین قدم برای پاک کردن حافظه در چاپگرها مورد استفاده قرار گیرد چرا که موجب میشود تا دستورهای پرینت که دچار مشکل نیستند و در صف چاپ می باشند بدون اختلال برای پرینتر ارسال شوند برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید

تلفن نمایندگی hp

1- وارد منوی استارت شده و با جستجوی کلمه Services میتوانید روی گزینه نمایش داده شده مانند تصویر کلیک کنید

جستجوی کلمه Services

2- در قسمت سمت راست پنجره روبرو روی Print Spooler کلیک کرده و آن را باز کنید

Print Spooler


3- در صفحه General روی دکمه Stop کلیک کنید

متوقف کردن پرینتر

4- در حالی که پنجره بالا را باز نگه داشته اید وارد My Computer شده و در پنجره آدرس که در بالای صفحه قرار دارد متن زیر را تایپ کنید
%windir%\System32\spool\PRINTERS

5- اگر با پیغام ریز مواجه شدید لازم است تا با زدن دکمه Continue این مرحله را رد کنید

اجازه دادن به کامپیوتر


6- در پنجره باز شده با فشردن دکمه های Ctrl+A فایلهای موجود را پاک کنید

حذف فایلهای موجود درپوشه

7- حال به پنجره سرویس های ویندوز وارد شده و مجددا سرویس Print Spooler را با زدن دکمه Start فعال کنید

فعال کردن Print Spooler


نکته مهم :

به محض اینکه سرویس Spooler را فعال کنید مجددا تمام دستورهای پرینت برای چاپگر ارسال میشوند و بدین ترتیب میتوانید چک کنید که اگر به درستی همه دستورها به انجام رسیده پرینتر هیچ مشکلی ندارد در غیر این صورت لازم است به مراحل پایین تر بروید

در مراحل زیر میخواهیم با استفاده از کد های دستوری و بصورت حرفه ایی سرویس Spooler را ری استارت کنیم بنابراین لازم است تا مطابق مراحل زیر پیش روید

8- نرم افزار NotePad را باز کرد و متن های زیر را مشابه تصویر در آن وارد کنید

 


net stop spooler
del /Q /F /S "%windir%\System32\spool\PRINTERS\*.*"
net start spooler


 

ری استارت کردن Print Spooler توسط کد دستوری


9- فایل Note را ذخیره کنید
نکته مهم باید توجه داشت که برای اینکه این فایل بتواند در ویندوز بصورت اتوماتیک اجرا شود باید پسوند آن را به bat تغییر داد

ذخیره فایل با فرمت Bat

10- اکنون روی فایل ایجاد شده کلیک کرده و آن را اجرا کنید

اگر همچنان در روند اجرای دستورهای پرینت دچار مشکل شدید به مراحل پایین بروید ، لازم است تا این بار با استفاده از بخش پرینتر در ویندوز لیست دستورهای موجود در صف را خالی کنید

تلفن نمایندگی hp

11- روی دکمه استارت کلیک کرده و عبارت devices را تایپ کنید سپس گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید

وارد بخش پرینتر در ویندوز شوید

12- در منو باز شده روی نام پرینتر مورد نظر کلیک کرده و وارد بخش See what’s printing شوید

مشاهده دستورهای موجود در صف

13- این پنجره به شما نشان میدهد که چه دستوراتی در صف برای چاپ در حافظه پرینتر قرار دارند

دستورهای پرینتر در صف

روی فایلی که برای پرینت دچار مشکل است کلیک راست زده و آن را Restart کنید بدین ترتیب فایل مورد نظر مجددا برای چاپ اجرا میشود

ری استارت کردن دستورهای پرینت

14- اگر همچنان در روند پرینت اختلال ایجاد شد لازم است تا آن را مطابق تصویر حذف کرده و دکمه Yes را بفشارید

حدف تکی دستورها از صف چاپ

حافظه پرینتر را پاک کنیم

 

15- حتی میتوانید از منو پرینتر با انتخاب Cancel all documents همه فایل های در حال پرینت را با هم حذف کنید اینگونه مطمئن میشوید که حافظه پرینتر را کاملا پاک کرده اید.

پاک کردن کامل حافظه پرینتر


کارشناسان ما در مرکز فروش وخدمات اچ پی ساپورت همواره بهترین و ساده ترین راهکار را با توجه به شرایط و محدودیت های مالی به شما پیشنهاد خواهند کرد.

 

پرسنل مستقر در فروشگاه hpsupport.ir با سابقه طولانی و تجربه کافی می‌توانند به شما برای تعمیر پرینتر و رفع این مشکل کمک کنند.

خدمات سرویس پرینتر hp میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

اعزام کارشناس فنی و تعمیر پرینتر در محل

استفاده از خدمات پشتیبانی اچ پی ساپورت در مرکز خدمات اچ پی ساپورت

 

تعمیر پرینتر hp

 

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب سایت hpsupport.ir در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهره‌مند گردید.

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما به شما اعتماد به مراکز معتبر است.

این مطلب با عنوانچگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم توسط تیم hpsupport.ir ترجمه و تولید شده است

نظر کاربران

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد فروشگاه اچ پی ساپورت قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مجموعه اچ پی ساپورت بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشند).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...