تلفن دفتر مرکزی (تهران) : ۸۸۵۲۱۰۴۰ ۰۲۱
اچ پی ساپورت ورود / عضویت پشتیبانی
تاریخ درج : 1397/6/25
گروه مقاله : مقالات آموزشی

بررسی و رفع مشکل خطای پرینتر hp 1320

بررسی و رفع مشکل خطای پرینتر hp 1320

پرینتر لیزری HP Laserjet 1320

از آنجا که پرینتر hp P1320  دارای صفحه نمایش نبوده و نشان دادن متن خطا و مشکل به وجود آمده در پرینتر hp برای کاربران امکان پذیر نیست لذا صرفاً با روشن شدن چند چراغ چشمک زن و یا ثابت باید بتوان نوع خطا و روش حل آن را متوجه شد

بررسی و روش حل خطای پرینتر hp 1320

در زیر لیست خطاهای پرینتر اچ پی P1320 به صورت کامل و با شرح توضیح رفع خطا بیان شده است می توانید با توجه به نوع مشکل ایجاد شده اطلاعات کافی و راهکار لازم در خصوص برطرف کردن آن را مطالعه کنید

 

راهنمای نمایش چراغها و وضعیت آنها در پرینتر اچ پی پی 1320

 

 

وضعیت چراغ در حالت خاموشوضعیت چراغ در حالت خاموش

 

وضعیت چراغ در حالت روشنوضعیت چراغ در حالت روشن

 

وضعیت چراغ به صورت چشمک زنوضعیت چراغ به صورت چشمک زن



 

در زیر وضعیت خطاها و نوع نمایش چراغ های هشدار دهنده بر روی پنل پرینتر اچ پی در نظر گرفته شده است

میتوانید با کلیک بر روی تصویر خطای مورد نظر و یا روش حل مشکل خطا در پرینتر نسبت به کسب راهکار لازم برای برطرف کردن مشکل اقدام کنید

 


 

راه اندازی اولیه پرینتر hp P1320

Initialization / Startup

راه اندازی اولیه پرینتر hp 1320


 

این حالت زمانی رخ میدهد که پرینتر را روشن کرده اید ، در این حالت چراغ های چشمک زن به صورت گردشی از بالا به پایین حرکت کرده و پس از چند ثانیه خاموش میشوند

چنانچه این حالت بیش از حد نرمال زمان برد و یا برای مدت زمان طولانی این حالت ادامه پیدا کرد روی لینک زیر کلیک کنید

 

حل مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

  روش رفع مشکل گیر کردن پرینتر hp 1320 در حالت راه اندازی اولیه  

 

تلفن نمایندگی hp


 

ریست و انجام تنظیمات اولیه در پرینتر hp P1320

Reconfiguration Initialization (Reset factory)

راه اندازی اولیه پرینتر hp 1320


 

هنگامی که پرینتر اچ پی 1320 را تازه روشن کرده اید میتوانید آن را به حالت تنظیمات مجدد وارد کنید ، این حالت چیزی مشابه ریست کردن پرینتر 1320 میباشد

بازگشت به تنظیمات کارخانه در پرینتر 1320 در مواقع بروز خطا و مشکلات نرم افزاری در سیستم پرینتر استفاده میشود

آموزش ریست کردن پرینتر

  آموزش ریست کردن پرینتر hp 1320 بصورت کامل و بازگشت به تنظیمات کارخانه  


 

حالت آماده به کار در پرینتر hp 1320

Ready

حالت آماده به کار در پرینتر hp 1320

روشن بودن چراغ آماده به کار بیانگر سالم بودن دستگاه و قرار گرفتن در حالت Ready برای دریافت دستور پرینت میباشد

برای پرینت  یک صفحه نمونه  یا Demo page   کافی است که دکمه   GO button   را فشار دهید .

همچنین برای پرینت یک صفحه پیکره بندی یا  Configuration page  کافی است که دکمه   GO button را به مدت 5 ثانیه نگهدارید و بعد رها کنید .

چنانچه پرینتر در حالت آماده به کار قرار دارد ولی دستورهای پرینت را نمی تواند اجرا کند ، پیشنهاد می کنم تا با کارشناسان فنی مجموعه مشورت نمایید .


 

حالت انجام دستور پرینت در پرینتر hp 1320

Processing Data

حالت انجام دستور پرینت در پرینتر hp 1320

 

چشمک زدن این چراغ بیانگر دریافت فایل های مربوط به پرینت و انجام عملیات چاپ می باشد

 

چنانچه پرینتر در حالت آماده به کار قرار دارد ولی دستورهای پرینت را نمی تواند اجرا کند ، پیشنهاد می کنم تا با کارشناسان فنی مجموعه مشورت نمایید .


 

حذف دستور پرینت در پرینتر hp 1320

Job Cancel

حالت حذف دستور پرینت در پرینتر hp 1320

 

با انجام عملیات حذف دستور پرینت در چاپگر 1320 میتوان همه فایلها و اسنادی که به پرینتر ارسال شده را حذف کرد تا از چاپ آن خود داری شود

این حالت در مواقعی استفاده میشود که ناخواسته یک دستور پرینتر برای پرینتر اچ پی 1320 ارسال شده است و قصد حذف دستور را دارید تا پس از مناسب سازی فایل مورد نظر  و  تغییرات لازم مجددا نسبت به چاپ آن اقدام  نمایید .

توجه نمایید در طول این مرحله هیچ دکمه ای فعال نخواهد بود بنابراین لازم هست تا پایان کار حذف تامل نمایید


 

حالت مشکل در ادامه روند پرینت

Manual Feed یا Continuable Error

حالت مشکل در ادامه روند پرینت

این مشکل در پرینتر اچ پی 1320 با چشمک زدن چراغ اخطار و روشن بودن همزمان چراغ پایینی نمایش داده شده  و بدان معنی است که یکی از مشکلات زیر رخ داده است و لازم است تا نسبت به رفع آن اقدام گردد

 

♦ مشکل در بخش ورودی کاغذ شماره یک

♦ مشکل در بخش درونی پرینتر که جلوی انجام پرینت را میگیرد

♦ خطا در بخش حافظه دستگاه

♦ ایراد و خطا در فایل ارسالی به پرینتر 1320
 

 

روش رفع مشکل :   پیشنهاد می کنم تا با کارشناسان فنی مجموعه مشورت نمایید .

 

تلفن نمایندگی hp 

 

 


روشن شدن چراغ هشدار در پرینتر 1320

Attention

روشن شدن چراغ هشدار در پرینتر 1320

این حالت فقط زمانی که پرینتر در حالت خطاهای هشدار دهنده  زیر قرار داشته باشد اتفاق می افتد 

درون مخزن کاغذ وجود ندارد

درب جلویی پرینتر باز است

کاغذ درون پرینتر گیر کرده است

عدم امکان کشیدن کاغذ به درون پرینتر

بنا براین لازم هست دقیقا بررسی و رفع مشکل نمایید ، پس از آن دکمه GO  را بزیند تا برینتر به حالت معمولی برگشته و ادامه کار بدهد در غیر این صورت حتما با کارشناسان فنی مجموعه  برای ارائه راه حل مشورت نمایید .

 


 

روشن شدن همزمان چراغ های خطا در پرینتر 1320

Fatal Error

روشن شدن همزمان چراغ های خطا در پرینتر 1320

در این حالت 3 عدد چراغ پایین به صورت دائم روشن مانده و نمایشگر خطای اساسی در سیستم پرینتر است این خطا با عنوان Fatal Error شناخته شده و یک خطای سخت افزاری در پرینتر hp است

بنابراین لازم است تا پرینتر را برای انجام سرویس و رفع مشکل به مرکز خدمات و پشتیبانی اچ پی ساپورت ارسال کنید
 

روش رفع مشکل خطا و روشن شدن همزمان چراغ های پرینتر 2014

 


 

حالت خطای داخلی و لوازم جانبی در پرینتر 1320 hp

Accessory Error

حالت خطای داخلی در پرینتر 1320 hp

این خطا با روشن شدن همزمان چراغهای هشدار - آماده به کار و ادامه کار نمایش داده شده و بیانگر وجود نفص فنی در درون پرینتر و لوازم جانبی است. می توانید با کارشناسان فنی مجموعه مشورت نمایید تا راهنمایی لازم را ارائه نمایند .


 

 

تلفن نمایندگی hp


 

حالت تمیز کردن اتوماتیک در پرینتر 1320 hp

Cleaning Page

حالت تمیز کردن اتوماتیک در پرینتر 1320 hp

این حالت از فعالیت پرینتر 1320 بصورت دستی و از طریق پنل روی پرینتر قابل دسترسی نبوده و لازم است تا نرم افزار مربوط به درایور 1320 بصورت کامل روی کامپیوتر نصب شده تا بتوانید از طریق کامپیوتر دستور تمیز کردن مسیر کاغذ را اجرا نمایید


 

 


 

نمایش میزان پایین شارژ کارتریج hp

Toner Low

نمایش میزان پایین شارژ کارتریج hp

این خطا با روشن شدن چراغ وضعیت کارتریج و چراغ آماده به کار بصورت همزمان بوده و بیانگر میزان پایین پودر تونر در کارتریج hp می باشد

و باید برای تهیه و یا شارز کارتریج اقدام نمایید .

توجه نمایید:

از هر جا کارتریج را تهیه و یا شارژ می نمایید  حتما ازمجرب بودن فروشنده، کیفیت مطلوب مواد استفاده شده و کم رنگ نشدن همچنین داشتن ضمانت آن  اطمینان حاصل کنید . چون بارها دیده شده  ، عدم توجه به موارد فنی و استفاده از مواد نامرغوب در کارتریجها  متاسفانه اتلاف وقت و هزینه زیادی را به مشتریان محترم محصولات اچ پی  تحمیل نموده است .

 

کارتریج طرح اصلی hp 49A مشکی


 

مشکل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر 1320

Toner Missing

مشکل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر 1320

این خطا با چشمک زدن چراغ کارتریج بر روی پنل پرینتر hp 1320 نمایش داده شده و معنای آن عدم توانایی پرینتر در شناسایی کارتریج hp می باشد.

در این حالت دستگاه را خاموش نموده و  کارتریج را خارج نمایید و پس از تمیز کردن با دقت مجددا سر جایش قرار دهید . اگر هنوز مشکل برطرف نشده بهتر است با کارشناسان فنی مجموعه مشورت نمایید .

 


 

گیر کردن کاغذ در پرینتر hp 1320

Paper Jam

گیر کردن کاغذ در پرینتر hp 1320

مشکل گیر کردن کاغذ در  پرینتر hp با چشمک زدن چراغ هشدار مخصوص آن که به شکل دو عدد غلتک و کاغذ میان آن است نمایش داده می شود

 

می توانید از مقالات مرتبط با گیر کردن کاغذ را بررسی نمایید 


چاپ یک برگ سفید در هر دستور پرینت     رفع مشکلات پرینتر hp

مرکز تلفن اچ پی ساپورت به صورت تمام وقت و با کادری مجرب و با تجربه ، پاسخگوی تماس های شما عزیزان بوده و همچنین می توانید به صورت آنلاین و سریع توسط فرمهای قرار گرفته در وب سایت hpsupport.ir درخواست خود را به صورت مکتوب برای اچ پی ساپورت ارسال کرده تا در اسرع وقت پس انجام هماهنگی های لازم بهترین و نزدیکترین سرویس دهی به شما  انجام شود

 

 

تعمیر پرینتر hp

 

متخصصین و کارشناسان ما در مرکز فروش و خدمات اچ پی ساپورت با توجه وظیفه و تعهدات خود این اصل را سرلوحه کارهای خویش میدانند که حق همواره با مشتری بوده و برای جلب رضایت و کسب اعتماد خریداران محترم نیاز به ارائه بهترین خدمات پرینتر می‌باشد. لذا شما مشتریان عزیز میتوانید هرگونه سوال و مشکلی را به راحتی با ما در میان گذاشته و پیگیری و رسیدگی به آنرا به ما بسپارید.

پرسنل ما در مرکز خدمات اچ پی ساپورت دلسوزانه برای رفع مشکلات شما قدم برداشته و میتوانید همواره حضور گرم و پررنگ ما را در کنار خویش احساس کنید.

 

 


در نظر داشته باشید شما مشتریان عزیز میتوانید درخواست اعزام کارشناس فنی را با پرسنل ما ‌در اچ پی ساپورت در میان گذاشته تا با ثبت این درخواست نزدیکترین نیروی متخصص در محل حاضر شده و مشکل ایجاد شده برای محصولات اچ پی را برطرف نماید همچنین می توانید از طریق سایت hpsupport.ir با تکمیل فرم اعزام کارشناس فنی نسبت به درخواست تعمیر پرینتر در محل اقدام نمایید. 

 

 

مرکز فروش و خدمات hp (اچ پی)

پیشنهاد ما اعتماد به مراکز معتبر یا مراکز خدمات اچ پی ساپورت است.

 
نظر کاربران


nafas
چاپ با پرینتر hp1320
چرا هنگام چاپ برگ سفید فقط سربرگ خطوط ریز نامفهوم چاپ میشه و یکی از فایل های ارسالی برای چاپ قابل حذف نمی باشد
مشکل چاپ بصورت ناخوانا، میتونه مربوط به درایور های دستاه باشه و در خصوص عدم توانایی در حذف یک دستور چاپ، مشکل از ویندوز هست و لی برای این منظور پرینتر رو خاموش کنید و بعد برای حدف دستور مورد نظر تلاش کنید.


کیومرث پایبند
ناقص گرفتن چاپ
با سلام چرا هنگام پرینت از سامانه دانای مدارس کارنامه ها را بصورت ناقص چاپ میکند باتشکر
این مشکل مربوط به اسکریپت های وبسایت مورد نظر هست

سلب مسئولیت

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق یکی از موارد ذیل اعلام گردد

تلفن 88521040-021                 |               فکس 88170517-021

ایمیل: Sales @ hpsupport . ir            |            تکمیل فرم برگشت از فروش


یادآوری می نماید ، این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد .
هر گونه مشکل در محصولات ارسال شده میباست سریعاً به مرکز ارتباط با مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت تایید، کالا تعمیر و یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 48 ساعت هیچگونه اعتراضی پذیرفتنی نیست.

در صورتی که خریدار وجه کالا را ناقص و مغایر با مندرجات فاکتور و توافقات بعمل آمده، پرداخت نماید، طبعاً کالای مربوطه توسط کارشناس و راننده و یا پیک حمل کننده کالا برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال و برگشت کالا مطابق با قوانین از حساب خریدار کسر خواهد شد.

در صورتیکه مشتری مبلغی را به عنوان پیش پرداخت نزد فروشگاه اچ پی ساپورت قراد داده باشد، هزینهای اشاره شده کسر شده و مابقی مبلغ در اسرع وقت به حساب خریدار عودت داده خواهد شد .

خریدار به مدت 2 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد یا درخواست تعویض کالا خریداری شده با کالای مشابه را  به فروشگاه اینترنتی اچ پی ساپورت اعلام نماید، به شرط آنکه از کالا خریداری شده و لوازم جانبی و همراه آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد و  همچنین بسته بندی کالا باز نشده باشد و یا آثار آسیب و ضرب دیدگی و یا نم و خیس شدگی در روی بسته بندی ملاحظه نشود  (تشخیص این موارد به عهده کارشناس مجموعه اچ پی ساپورت بوده که میان مشتری و فروشنده می‌باشند).

لازم به ذکر است در این شرایط، هزینه ارسال و برگشت کالا و هزینه بیمه احتمالی کالای برگشتی (در صورت پرداخت بیمه حمل و نقل) به عهده خریدار است.

ثبت نام در خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار و محصولات اچ پی ساپورت در خبرنامه عضو شوید...